onsdag 18 juni 2008

Lilla pappa

Jag drömde om min älskade pappa inatt. Han hade åldrats tjugo år på bara några dagar. Hans rygg var krokig, hans skägg och hår var alldeles vitt. Han gick med stapplig gång och han höll en käpp i handen.

Jag slängde mig runt halsen på honom och tårarna rann. Min starka friska pappa såg nu så sliten och trött ut. Jag kommer hem till midsommar. Jag åker hem redan på fredagen och umgås med dig och mamma.

Och det är precis det jag tänker göra. Jag tänker åka hem till min familj och släkt på midsommar. Jag tänker titta på mina pappa och konstatera att han ser likadan ut som i söndags och att min dröm än så länge inte är verklighet.

Min älskade lilla pappa.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har jag sagt om okommenterade inlägg ;p Skönt att åka hem till familjen =) beger mig själv hem till Småland imorgon och hälsar på familjen över midsommar *kram*

Elin sa...

kent: det tycker jag låter helt underbart, har du långt hem? :) ska du dansa runt stången oxå och sjunga små godorna? ;) (är det små grodorna man sjunger på midsommar eller är det på julen? :)
jag skippar nog stången i år och byter ut den mot sill och lax i mängder ;)

kram!

Anonym sa...

Jag har drygt 20 mil hem så det är inte så farligt, men man kör den biten allt för sällan.
Eftersom dottern nu har passerat året så får man väl bita i det sura äpplet och dansa lite runt den där fallossymbolen ;p
Ja det är små grodorna som kommer klinga fram i Apladalen i Värnamo som dom sjunger i den gamla visan.
Hoppas du får en underbar midsommar.

Elin sa...

kent: ibland blir det ju tyvärr så, att man åker hem till sina nära och kära på tok för sällan..

men va härligt att du minsann ska springa runt stången tillsammans med dottern din! :D hon får en underbar uppväxt den lilla krabaten! :D

ha en underbar midsommar du med!

kramar!

Anonym sa...

Åh, ja man ska verkligen vara glad så länge man har sina föräldrar kvar! Tiden går fortare än man kan tro :S

Elin sa...

graphy: åh gumman! ja visst ska man..tiden går ruggigt fort och allt kan ändras på ett ögonblick.. =/