måndag 23 juni 2008

Sommarplåga

Igår morse vaknade jag med en Johnny Cash låt i huvudet. Det var undantaget. För alla andra dagar på senare tid har jag haft I'm Yours med Jason Mraz i hjärnan och nynnar på den konstant. Kan man blir mer glad när man hör den? Knappast.

Den har plågat oss länge den där låten och jag hoppas att den fortsätter göra det ett bra tag framöver. För detta är mys. Detta får mig att vilja hångla upp varenda karl jag ser. Detta får mig att vilja stänga in mig på ett rum och röka nåt otillåtet och fnittra tills jag får ont i magen. Detta får mig att vilja springa barfota på stranden i vattenbrynet och känna sanden kittla mellan tårna.

Ja, vad mer finns att säga. Denna låt är sommar. Den är glädje. Den är kärlek.

Hångla?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Den är ju sååååååååååå bra den låten, helt underbar....

Hoppas du har haft en bra midsommar sötnos!

Kram

Anonym sa...

Jag får ungefär samma känslor när jag hör den jag oxå.
Men...

Näe, hur mycket jag än tycker om dig så är du ändå av fel kön.
Men tack för erbjudandet... ;-)

Kramar

Anonym sa...

Måste väl säga att den inte riktigt funkar för mig.. Minnen som rör en person som gör att jag inte nästan inte kan lyssna på den,

Men annars är fötterna ner och huvudet upp ;) Det är bra med mig, förutom lite tandvärk efter en visdomstands operation.. :) Och en ganska så trevlig dag, träffade ovanstående person idag.. och det kändes grymt bra och härligt :)
Fast det är så mycket som är knasigt..

Nu svamlar jag bara.. Kramar ;)

Anonym sa...

Hmm... någonting gör att jag känner igen låten, men kan inte med säkerhet säga att jag hört den förut... Men den kändes... somrig =)

Och... ja? ... :P

Nä sorry, kunde inte låta bli...

Hoppas du har en bra sommar i alla fall =)

Massor med varma kramar!

Elin sa...

smilla: visst är den! :D får aldrig nog!! :D


pia: mäh..vill du inte hångla?? ;D jag har ju bortat tänderna och allt! ;D


robert: åh..sånt där är jobbigt.. brukar ta lång tid innan just den musiken vågar sig tillbaka utan några känslor som vrider runt dom en elvisp i bröstet..
men det lät som att ni hade haft en mysig dag igår! trots allt det knasiga.. håller tummarna för att allt bra bra till slut.. :)

kram!


eldregn: ja men visst är den somrig! me love it!! ;D

och klart vi ska hångla, kom hit bara! ;D