fredag 27 juni 2008

Snäckor och krabbklor

Jaha..då var det dags för nästa skada. Just nu har jag så jäkla ont så fort jag rör mig. Var på Hamnfestivalen i Enköping igår kväll. Hade en underbar kväll med vin och vänner. Samt att jag smälte som smör i solsken när söta Anna såg på mig med lysande ögon och entusiastiskt frågade Åka radiobil?? Klart vi skulle åka radiobil, och så blev det. Idag är mitt högra knä alldeles blått. Varenda gång någon körde in i mig så slog jag knät i ratten. Jag kämpande med all min kraft för att rädda mitt knä men jag orkade inte hålla emot. Men roligt var så ett blått knä och lite värk var det värt.

Nu sitter jag här färdigpackad för några dagar på västkusten. Jag har säkert glömt något viktigt men jag tror dom har affärer i sagolandet också. Jag får hoppas på det. Dessutom har jag fått berättat för mig att man på västkusten betalar med snäckor och krabbklor. Så nu har jag hela handväskan full med snäckor och krabbklor. Hoppas att dom räcker. Inte så lätt att hitta sådan valuta i denna del av landet.

Jag är lite rädd för att sova riktigt gott när jag ska byta tåg i Herrljunga. Detta har inte varit något som orat mig förrän jag igår blev påmind om att jag inte fick sova som bäst när jag skulle byta tåg. Ja då började jag ju förståss oroa mig för det. Men det har jag löst genom att beställa väckning av söta Anna. Hon har lovat att ringa mig när jag närmar mig Herrljunga så jag ska kunna komma fram till Uddevalla som planerat och inte hamna i Göteborg.

Vädret är underbart här nu och jag hoppas att det fortsätter på detta vis. Annars får jag se till att ta med mig solen till västkusten. Så får det bli.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Annars ställer du en påminnelse i mobilen som ringer 5 minuter innan du ska vara inne.

Anonym sa...

Tycker om din nya blogg och att läsa att du har det bra!

Kommer du till Stockholm någon gång så säg till om du har lust och ta en öl eller så... :-)

Fredrik A. Renström

Anonym sa...

Du vet väl att mobiltäckningen ofta är usel på tåg... ;op

Hoppas du får det underbart på västkusten. Var till Orust och hälsade på en gammal klasskompis förra sommaren och vi var ut på en rejäl pubrunda med båt, med dans på Kärringön och vätskekontroller på varje stopp och i båten mellan stoppen. Kom inte hem förrän fem på morgonen och kepsen var tung dagen efter, men kul var det...

Anonym sa...

Idén med att ta med sig solen dit man ska är riktigt finurlig.
Glöm inte bort den till den där dagen du ska till Stockholm!
;-)

/F

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/festivalsommar2008/article2779752.ab

När man läser det här får man lite gåshud och längtar nästan en hel månad fram i tiden =) Hoppas väskusten har varit snäll mot dig *kram*

Anonym sa...

"Skönt" att höra att det inte bara är jag som blir blåslagen i radiobilarna... Fast jag brukar vara blå långt upp på utsidan av låret :-/

Hoppas att du får en härlig resa!

Stora kramar