torsdag 7 augusti 2008

...

Ligger i fosterställning i sängen. Jag känner hur min kropp skakar på ett sätt jag inte har kontroll över medans tårarna rinner nedför mina kinder. Vänder huvudet ner i täcket för att kväva gråten. Jag kippar efter andan och känner det blöta täcket mot mitt ansikte.

Utmattad ställer jag mig i duschen. Jag förbannar tårarna som fortsätter rinna. Jag märker dom inte då dom blandas med vattnet och lämnar inga spår på min hud, men jag känner dom under mina ögonlock.

Jag har framtiden runt hörnet, den borde rädda mig, den borde få mig att se ljust på tillvaron. Men nu är min ork slut.

Idag tog min ork slut.


Och jag ska (försöka att) aldrig mer skriva ett sånt här personligt inlägg på bloggen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen de där dagarna allt för väl.. men det blir bättre, jag lovar..


*STOR KRAM*

Anna sa...

Oj, jag skrev ett inlägg tidigare i dag som liknade detta. Tråkigt att du också känner så. Hoppas du får tillbaka orken snart igen. Kraaam

Anonym sa...

*håller om hårt och läänge lääänge*

Vännen. Allvarligt, vill du skriva av dig så är det bara att göra det. Önskar så jag kunde hjälpa dig, finnas där, trösta, hålla om, torka dina tårar.

Jag skulle verkligen verkligen verkligen vilja ge dig en låång låång kram på riktigt.

*ger ännu en låååång och hård kram*

Tänker på dig vännen.

Anonym sa...

Det är helt okej att må dåligt ibland och det är bättre att släppa ut känslorna än att gömma dem inuti sig själv.

Blir dock lite orolig för dig! Antar att det är jobbet som spökar och det är inte bra när jobbet får så negativ inverkan på hur du känner det även när du kommer hem.

Du borde nog gå någon kurs i stresshantering eller liknande och försöka att inte bära hela världens sorger på dina axlar. Det slutar bara med att du går in i väggen och det är varken du eller dina patienter betjänta av.

Skickar en stor varm kram och hoppas att du får lite nya krafter!

Kramar
Janne

Elin sa...

tack för era underbara uppmundtande kommentarer..dom värmer verkligen! så tack!

nu mår jag bättre. bemanningen är ökad från och med ikväll och den elaka doktorn har tagit semester ;)

KRAM!