måndag 18 augusti 2008

Ett brev

Jag avbryter mig själv mitt i rensandet av garderoben. Snubblar över en flyttlåda som står halvtom på golvet. Jag måste skriva ett brev, ett brev jag skulle skrivit för länge sedan. Vart har jag papper? Penna? Ser mig runt i min lägenhet som en gång i tiden har varit ganska mysig, nu är det saker överallt. Kläder ligger utslängda. Svarta sopsäckar med kläder står på golvet. Soffan är full av böcker och viktiga papper som måste sorteras och sättas in snyggt och prydligt i en pärm innan det packas ner i ytterligare en flyttlåda.

Får syn på mitt aquarelleblock. På bordet hittar jag en reklampenna för ett läkemedelsmärke. Detta får duga. Nu har jag åtminstone ett papper och en penna för att sätta mina tankar på papper. Omsorgsfullt börjar jag formulera ett brev. Behovet var tydligen stort då orden utan problem formulerar sig till meningar. Bladet fylls och jag känner att jag fått skriva ner det jag ville. Det är inga ord av tröst, men det är ord som visade att jag för alltid är en vän. Att jag vill finnas där och analysera problemen som verkar fylla min goda väns liv under alltför lång tid. Om en dryg vecka så kommer jag finnas där fysiskt. Då kommer jag att kunna ge henne den där kramen jag längtat efter så länge att få ge henne.

Jag byter ut mjukisbyxorna mot ett par jeans, kläder på mig min röda regnjacka och går iväg mot brevlådan med brevet i min hand. Jag hoppas att någon får ett leende på sina läppar när posten öppnas imorgon. Jag har en del att hinna med under dom få veckor jag flyttar tillbaka till mitt barndomshem och min barndomsstad. Det värmer att veta att folk väntar på mig där.

Det ska bli skönt att komma hem. Även om det är för en kort tid.

5 kommentarer:

Anastácio Soberbo sa...

Hello, I like this blog.
Sorry not write more, but my English is not good.
A hug from Portugal

Olá, goût très du Blogue.
Excuse ne pas écrire plus, mais mon français n'est pas bon.
Une accolade depuis le Portugal

Elin sa...

thanks! :) but do you understand swedish?! :)

Anonym sa...

Fint gjort, det värmer säkert mycket att få ett sådant brev =)


Ber om ursäkt att jag inte svarade på ditt svar på min kommentar tidigare för en knapp vecka sedan, jag har knappt varit inne på internet alls. Det kanske kommer något nytt inlägg från mig snart, har inte riktigt varit läge för det den senaste tiden.

När beger du dig hemåt förresten?


Kramar

Elin sa...

eldregn: hej! saknat dig =/ tycker inte om när du försvinner sådär..vet ju inte vad du pysslar med då juh..

så fort du skriver ett nytt inlägg ploppar det upp i min reader så jag håller ögonen öppna :)

det blir nästa vecka jag beger mig hemåt, har en vecka kvar på jobbet sen tar jag mina flyttlådor och lämnar västerås :)

hur mår du??

KRAM!

Anonym sa...

Vad söt du är =) Har faktiskt varit på gång flera gånger att kika in på din blogg, men som sagt, har varit dålig på att öht vara inne på internet.

Spännande =) Hur känns det inför flytten nu då när det börjar krypa lite närmre?


Jag mår sisådär, har lite svårt att slappna av rent mentalt, många måsten som börjar bli alltför verkliga nu för att kunna skjuta upp dem och inte låtsas om dem. Utöver de där måstena har det varit lite hektiskt senaste veckorna, har haft lite för lite tid för mig själv, lite för lite tid att bara koppla av.

Kramen