måndag 25 augusti 2008

Redan vilse

Jag ska åka till Stockholm imorgon för att besöka Previa på Gullmarsplan för MRSA-kontroll. Jag trodde att jag hade stenkoll på vart Gullmarsplan ligger beläget men insåg att så inte alls var fallet när jag såg en förvirrande karta på nätet.

Som tur är har jag fått en del handritade kartor av en hjälpsam vän skickade till mig på MSN. Bland annat en med tunnelbanelinjerna utmålade i olika färger och diverse stadsdelar namngivna. Med gula spretigt charmiga bokstäver står GULLMARSPLAN skrivet samt en pil som visar den exakta placeringen för Gullmar. Till höger om dom gula spretiga bokstäverna går ett grönt streck förbi. Det gröna strecket innebär att det är grön linje jag ska åka imorgon.

Jag som tänkte åka röd linje. Det hade blivit mycket tokigt. Detta lär bli en intressant höst.

5 kommentarer:

Hasse Wester sa...

Välkommen till Stockholm Elin. Du kommer absolut att hitta... om några veckor kan du bergis köra taxi som extrajobb i stan!

Elin sa...

haha va snällt sagt av dig! :D men jag har verkligen inget lokalsinne =/ alls.

men detta blir nog bra! :D

Anonym sa...

Minns när jag flyttade till Sthlm för 3 år sen (uppvuxen "på landet") jag va HELVILSE i början, hade aldrig ens besökt stan tidigare.. första gången på tunnelbanan ensam gjorde att jag fick bättre koll :) Nu kan jag Sthlm i sömnen.. stan blir mindre ju längre man bor där :)
Kommer gå jättebra för dig där, Sthlm är underbart året om!

Anonym sa...

Är det ett anställningskrav att ha MRSA om man jobbar i Stockholm? ;o)

Här i Uppsala frågar de i alla fall varenda gång man uppsöker läkare om man behandlats i Stockholm. Vet inte vad som skulle hända om man svarade: Ja!

Blir kanske som i Ebola-filmer där man blir inspärrad i plasttält och de enda som får komma in är beväpnade militärläkare i rymddräkter...

Du skulle nog valt Ackis i alla fall... ;o)

Elin sa...

therese: som tur är finns det människor som tvingat mig att åka tunnelbana ensam, och jag inser ju nu hur nyttig erfarenhet det är. även om jag fortfarande känner mig vilse och lätt kan åka fel =/ men grunden känns det som att jag har där. bara att hålla tummarna, visst? :) ser fram emot hösten i sthlm :)


janne: jag tyckerdet där är lite roligt, visst har vi haft fall av MRSA i västmanland men det är ju stockholm som har problemen :)

haha ja passade dig för ebolan!! :D

jaaa...ackis kanske det blir i framtiden ;)