söndag 11 maj 2008

Din kind

Mina tankar flyger bort till ditt rum. Utmattad ligger du där på sängen och sover fridfullt. Din bröstkorg häver sig sakta upp och ner och dina ögon är slutna, du är alldeles tyst där du ligger. Så bekymmersfri du ser ut, så fridfull.

I tanken närmar jag mig dig. Stryker med handen över din kind, försiktigt så att du inte ska vakna. Önskar jag kunde ge dig all trygghet du behöver, all tröst du behöver. Men det är vad jag inbillar mig att du behöver. Men jag kan ha helt fel. Därför stryker jag endast med min hand lätt över din kind och låter dig veta att jag bryr mig, att du är så vacker i mina ögon. Att jag finns där närhelst du behöver mig.

Sov så gott min vackra ängel, livet väntar på dig sen..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det här går ju inte, kan ju inte ha okommenterade inlägg *kramis*

Elin sa...

kent: haha söt.. nej det går inte för sig! :D tack ;)