lördag 3 maj 2008

En kyss full av energi

Ser honom närma sig i ögonvrån där jag står och samlar mina sista krafter för att orka få struktur på tankarna efter en intensiv kväll på jobbet. Han drar mig till sig och kysser mig på kinden och säger;

Vilket bra jobb du har gjort ikväll!

Jag skiner upp och orkar fortsätta en stund till. Denna underbara arbetskamrat som kommer med så många peppande ord, som fångar upp mig när jag är på väg att falla. Och detta vill jag lämna frivilligt?!

Jag kan inte vara riktigt klok.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om fler gav beröm lite oftare, men det kanske ligger närmare den svenska folksjälen att klaga på när någon inte presterar max hela tiden... :o(

Du förtjänar i alla fall allt beröm du kan få...

Anonym sa...

Vad rart av honom och det förtjänar du hjärtat.

Elin sa...

ja vi har för mycket jantelag i detta land! men jag hoppas på att jag ibland kan säga till folk att jag tycker dom gjort nåt bra! :) kan säkert bli bättre på det dock.. =/

du förtjänar oxå all beröm du kan få.. :)


anonym: tack sötnos! :D detsamma!