fredag 16 maj 2008

Underbara farbröder

Jag: Tänkte att vi skulle trä på uridomet inför natten nu. Går det bra?

Min 85-åriga patient: Inga problem! *drar ner byxorna*

Jag börjar fixa.. suckar antagligen både en och två gånger då det inte riktigt gick som jag ville. Trodde jag hade lite rutin på detta vid 25-årsålder?? Men försök själv att trä på en kondom på nåt som inte är det minsta styvt. ;)

Patient: Syster. Hittar du något där nere?

Jag: Jodå, men detta var allt lite knepigt! *gör mitt bästa för att hålla mig för skratt*

Patient: Aj!

Jag: Förlåt! Det där var min nagel. Men nu är det snart på plats.

Patient: Jadu syster. Det hade varit mycket enklare för trettio år sen!

Jag kan inte längre hålla mig för skratt. Inte heller de tre andra patienterna som vistades på samma sal.


Dessa gamla farbröder. Vissa kvällar går man leendes från jobbet..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är de för härliga ibland :-)

Vi har en farbror på mitt jobb som brukar kalla mig för blåögt kröpe. Vad det nu är för något... :-/
Men ler det gör man :-)

Hoppas att allt är bra med dig!

Kramar
Pia

Anonym sa...

Hihi, ja dessa farbröder dom är allt bra roliga ;-)
Man kan ju inte annat än att le!

Puss snuss!
/Anna

Elin sa...

pia: blåögt kröpe! :D va nyfiken jag blir på vad det innebär! måste nästan forskas lite i det ;) kanske var ett vanligt ord på deras tid? :D

*kramar*


anna: haha, ja då är dom faktiskt riktigt charmerande! :D

puss o kram!