torsdag 15 maj 2008

Regnsmatter

Regnet smattrar mot mina fönster. Det regnar rejält ute och värmen som var i luften för ett tag sedan är nu borta. Dom dagarna känns redan nu som ett minne blott. Men jag gillar när det regnar. Jag gillar när det regnar när jag får vara inomhus och inte behöver ge mig ut, när klockan närmar sig sänggående och natten tränger sig in i mitt rum.

Mina tankar vandrar iväg och jag kan inte låta bli att sakna sällskap just ikväll. Sällskap som kryper ner med mig under täcket, som ligger där och myser med mig och lyssnar på regnets rogivande ljud. Kylan som drar in och får mig att krypa närmare för att hålla mig varm.

Ikväll är det inte roligt att gå och lägga sig med sig själv. Ikväll saknar jag att ha någon där.
Ikväll känner jag mig ensam.

Och regnet fortsätter att smattra mot mina fönster..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Här snöar det. Jag föredrar regn. Det som var så varmt och skönt för bara en vecka sen...

Anonym sa...

Usch, nu fick du min säng att kännas ännu tommare och kallare. Saknar verkligen någon som kryper närmare och får en att frysa mindre, men framför allt att bli alldeles varm inombords...

Anonym sa...

Älskar att somna när det regnar =) Särskilt om man sover i tält så är det härligt att bara ligga och lyssna på dropparna mot tältduken tills man somnar.

Elin sa...

shambles: vart bor du? skulle inte förvåna mig om snön hittat hit imorrn =/ nu regnar det igen..


janne: förlåt =/ men visst saknar man det där ibland.. bara att ha någon där bredvid. en varm kropp att smyga nära.. :)


kent: jaaa...evigheter sen jag sov i tält! bara tvestjärtarna håller sig borta så trivs jag som en prinsessa :)
tältar du ofta på somrarana?

Anonym sa...

Jag bor i Hälsingland. Ca 26 mil norr om Sthlm.
Idag har det bara regnat. Skitväder.

Anonym sa...

Nää... gjorde mycket förr när man var ung och dum (och oftast påverkad av alkohol ;)) men nu har man blivit vuxen och inser att ens egen säng är rätt bekväm =)