torsdag 15 maj 2008

Nu är det nog dags

I slutet av denna månad väntar ett viktigt beslut. Ska jag säga upp lägenheten denna månad eller vänta till nästa. Jag bollar med för- och nackdelar men känner mig lika vilsen innan som efter. Allt talar för att jag borde säga upp lägenheten nu. Om jag ändå tänker lämna den här stan i september så är det onödigt att jag betalar för en extra månad.

Nu börjar allt kännas så verkligt. Snart är jag på väg.

Läskigt. Förväntansfullt. Skrämmande.

Underbart.

8 kommentarer:

Anonym sa...

men du blir ju Stockholmare =(

Vet du vad det är för likhet på Stockhomare och spermier?

Elin sa...

haha ingen aning! :D tell me!

Anonym sa...

Det finns massor av dom men det är inte många det blir folk av ;p

Johan sa...

Det är bara att göra. Lyft luren idag :)

Nervöst och lite svajigt i fundamenten kommer det kännas, men du har ju smakat på Stockholm ganska mycket och vet vad som väntar. Du kommer göra stan till din fort. Tänk "Vita Bergen" och "Kvarnen" så går det av bara farten! :)

Känslan av förväntan är underbar. Jag är på sätt och vis avundsjuk. Minns själv min iver när jag flyttade hit. Och som sagt, inte en sekund att jag ångrat det.

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen vännen! =)

Att döma av vad du skrivit, i ganska så många inlägg nu, så kan det nästan bara sluta bra om du flyttar dit.. lite pirrigt, lite skrämmande, precis som det ska vara =)


*massor med grattiskramar*

Elin sa...

kent: haha.. nu när du sa det så har jag nog hört den förr =P men mig kommerdet bli folk av! :D

tusenbroder: ja..du har så rätt! :D jag har sett så mycket underbart i sthlm nu att jag känner att jag bara måste utforska staden mer och mer! sen ska jag minsann visa vad jag funnit! :D

men det är ändå så sorgligt att du lämnar stan.. men men, det är några veckor kvar tills dess minsann. den dagen den sorgen :)

eldregn: tack sötnos! :D

ja det känns himlans pirrigt må jag lova.. :) men jag hoppas du har rätt, att det inte kan gå fel.. :) håll tummarna över att jag inte kommer känna mig alldeles bortkommen och förvirrad =/

KRAM vännen! :)

Anonym sa...

Hade ju föredragit att du flyttade till Uppsala istället för Stockholm, för nu när det är så regnigt, kallt och trist, så hade vi behövt ditt leende för att lysa upp vår tillvaro...

Anonym sa...

men lilla Elin, du är ju redan folk =)
*kram*