onsdag 28 maj 2008

När en tjej ska packa

Detta med att packa. Det är inte lätt. Visst skulle vilken kille som helst påstå i denna situation att det inte är några svårigheter alls att packa. Men dom har fel. Det är problematiskt. Hur man än gör så är väskan i slutändan för liten.

Jag blir svettig. Jag blir irriterad. Jag blir upprörd. Men trots mitt stora tålamod så slutar det ändå med att väskan lik förbannat inte får plats med allt det jag vill ha med. Allt är ju viktigt. Varenda liten pryl jag packat ner i min väska är vald med omsorg, endast nödvändiga saker. Inget kan jag välja bort.

När jag packat klart och var supernöjd över att allt faktiskt till slut fick plats så kom jag på att mina chokladmuffinsar som jag gjorde igår inför denna tripp, ligger kvar i frysen. Så nu sitter jag och tittar på påsen med muffinsar som ligger och kaxar sig på bordet här bredvid mig. Väskan skriker och säger att den är fullproppad och minsann inte vill ha några kletiga muffins i sin närhet. Ungefär nu försvann mitt sista tålamod.

Dags att göra ett sista ryck. Sen är min väska klar för min lilla semester och ingenting kommer att saknas. För jag är tjej, och jag är förberedd. Och ikväll ska jag minsann trösta mig med vin på Söder. För det är jag värd.

Så det så.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du påstå att du kommer att använda varje klädesplagg som du har packat ner?
Hoppas du får en trevlig mini semester =)

Anonym sa...

Jag vet hur du kan få med dina muffinsar utan att behöva kleta ner väskan! Ät upp dem! Det är ändå svårt att hitta ett vin som passar bra till muffinsar (fast jag har nog några här hemma...)

Ha en underbar semester! Det är du värd!

Anonym sa...

När kommer du tillbaka då sötis?! Det är så ensamt på taket häär.... :(

Elin sa...

kent: haha, måste erkänna att jag packade ner 6 par trosor. det var kanske lite att överpacka för att vara borta två nätter ;D


janne: haha, mina muffinsar blev mos! :D och dessutom blev de uppätna först i bilen på väg hem. men dom smakade helt okej ;)
haha, ja muffinsar och vin är nog en knepig kombination men allt går bra på sommaren ;)

så du är sugen på mina muffinsar?? ;D


21digital: nu är jag tillbaka! :D vill du komma in och äta muffins? :O

Anonym sa...

Muffins! I want muffins!! Ja kommer omedelbums!