torsdag 15 maj 2008

En bok av klokhet

Fick en bok av en vän här om dagen. Klokboken. En liten bok ihopsatt av ett svenskt gift par. Sånt där fascinerar mig, att par ibland skriver böcker tillsammans. Detta par måste ha samma intressen, samma svaghet för kloka ord och ordspråk samt ha ett så starkt intresse för detta att dom skriver en bok och publicerar den. Skulle vilja se en bild på dessa två, målar upp en bild i huvudet. Gunnel med halvlångt grått hår och Kjell med tunt hår och glasögon. Vet inte om den bilden stämmer så vidare bra med verkligheten, men i min fantasi är det så dom ser ut, Gunnel och Kjell. Många fina ord skrivs i den där boken och man får sig en tankeställare både en och två gånger om.

Min blick fastnar dock på insidan av pärmen;
Till min söta Elin som har så många kloka ord att ge..här får du några till.. Puss & Kram M.

Tack raraste gullefjun.. Dina ord och dina tankar gör mig alltid så glad.


Inga kommentarer: