tisdag 15 juli 2008

Min lägenhet på Söder

Att få erbjudande om att hyra en lägenhet på Söder, belägen på den gata där jag vandrat förstummad med stora ögon. Där jag ivrigt utbrast: Tänk att se denna gata på vintern, täckt av snö och med snöflingor som faller, kan det bli vackrare?! Att få möjlighet att bo på den gata som självaste Ulf Lundell sjunger om i Lejon På Gotland. Det är för mycket för mig att ta in. Det får mig att tro att detta är för bra för att vara sant. Det får mig att tro att detta bara är en dröm, att jag snart kommer att vakna med huvudvärk och inse att detta inte händer i verkligheten.

Men än har jag inte vaknat med huvudvärk. Än är det en dröm som gått i uppfyllelse. Att jag faktiskt fått precis som jag ville. Att jag fått min lägenhet på Söder i ett gammalt hus byggt 1928 med en takhöjd på 2,80 och en mysig balkong där jag kan sitta om morgonen och njuta av min frukost och se dagen vakna. Min första balkong. Och den får jag i min lägenhet på Söder. Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

Så om allt går som det ska har jag snart ett kontrakt i min hand. Sen har jag ett fantastiskt år framför mig i Stockholm. Nu är jag mer längtig än någonsin. Nu vill jag iväg. Nu vill jag börja leva min dröm. Och det gör jag i lägenheten som ligger belägen på den vackraste gatan på Söder.

Nu är jag redo.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis Elin. Du ser, någonstans får man lön för att man haft orken att vänta på det man vill ha.

Lycka till på den vackraste gatan på Söder.

Anonym sa...

Vad härligt vännen, grattis! =)



Och tack för din kommentar, den förra svarade jag på via mail.. vet inte om du sett det eller inte.

Har du någon aning om hur underbar du är? Dina kommentarer värmer så mycket, varje gång jag ser en kommentar från dig så blir jag glad, med rätta, för dina ord värmer alltid så mycket.

Om det är någon form av lättnad så sövde inte tårarna mig igår. Jag hade en klump i halsen och hade svårt att somna, men några tårar föll inte.. varför vet jag inte, men jag är tacksam för det i alla fall.

*stannar i hennes famn en stund*

Anonym sa...

Grattis!! Så du ska bli söderböna... Känns jättekul att allt ordnar sig för dig. Hoppas att allt fortsätter att gå bra så att vi får njuta av många timmars skön läsning.
*kram*

Anonym sa...

Ville bara säga att du är så otroligt läcker på bilden....blir alldeles till mig =)

Elin sa...

essim: åh tack! :D ja ibland måste man vara envis och faktiskt tro på det man vill och gå efter det :)


eldregn: sötaste raraste du.. det är dags att du börjar tänka på Dig! ta för dig, du kommer att bli förvånad över hur mycket du har att hämta.. du har så mycket potential! du är en varm, underbar människa. jag vet att lyckan väntar på dig runt hörnet. du förtjänar lyckan.

stanna i famnen så länge du vill, den är alltid öppen för dig..

*kramar*


kent: yes, nu ska det bli söderböna av den här tjejen! :D
va gullig du är, ja vi får hoppas att livet fortsätter att le lite åt mig och kul att du vill fortsätta läsa om mitt lilla sthlmsäventyr :)

KRAM!


mucho grande: men hur go är inte du då som bara säger det så där! :D tack! nu är en redan underbar dag plötsligt genast ännu mera underbar! :)

Anna sa...

Åh, jag vill nästan också flytta till Stockholm när jag läser detta! Hur lyckades du få tag på den lägenheten? Jag förstår att du är längtig nu, jag är också det just nu, fast efter en människa då. Kram på dig Elin