söndag 6 juli 2008

68:- för att slippa huvudvärk

Ikväll har jag beställt en bok. En bok som ska hjälpa mig att förstå vilka karlar som är bra för mig och vilka som helt enkelt inte förtjänar min energi. Man kan säga som så att den är en investering för både kropp och själ, den ska hjälpa mig att lägga ner min energi på sådant som är vesäntligt istället för sådant som i långa lopppet ger mig huvudvärk.

Dumpa honom: han vill faktiskt inte ha dig. Japp, nu ska den boken alltså även finnas i min bokhylla. Innan den hamnar i bokhyllan har jag alla avsikter att läsa den från pärm till pärm. Jag ska läsa och jag ska suga in informationen. Jag ska nicka igenkännande åt de olika påståendena och jag ska lova mig själv att aldrig mera göra samma misstag som begåtts genom åren och i fortsättningen använda boken som min bibel.

Nu när stockholmslivet närmar sig känns det som att jag behöver en plan. Stockholm är fullt av karlar och eftersom jag älskar att känna mig som en unge i en godisfabrik så tänkte jag komma till Stockholm förberedd upp till tänderna. Jag fyller 26 i år. Jag börjar bli en vuxen kvinna som snart måste tänka på att trygga min framtid. Ja helt enkelt skaffa en vettig karl som låter mig leva i min lilla rosa bubbla med honom på insidan.

Så alla ni karlar som ska komma i min väg. Var beredda på att bli bortsållade om ni inte beter er enligt boken. För allting som blivit publicerat är ju sant. Visst?

15 kommentarer:

Anna sa...

Du får berätta sen om det var väl investerade 68 kr då? Man kanske skulle läsa den och hoppas att man får åtminstone en "aha upplevelse".

Elin sa...

anna: jag hoppas att du i ditt fall kan läsa boken utan att få nån aha upplevelse.. så jag vill helst inte rekommendera den så dina hjärnspöken kommer igång ytterligare.. :)

Anonym sa...

Lycka till med boken. Med ett sånt mäktigt vapen till ditt förfogande så kommer du slå dig fram i mansgrisdjungeln likt en stressad noshörning.

Ha det bäst.

Anonym sa...

Hmm! Vet inte om den boken har de svar du är ute efter. Att ladda upp med tekniker att dumpa en kille är kanske inte den rätta vägen att gå om man vill ha någon att dela vardagen med...

Tror du hade fått mer för pengarna om du investerat i någon bok som bygger på Jung´s personlighetstyper istället för att lära dig mer om hur olika personligheter fungerar tillsammans.

Det kanske inte är så konstigt att det finns så mycket singlar när alla killar läser Spelet och alla tjejer läser Dumpa honom... *skrattar*

Började läsa Spelet, men tyckte den kändes rätt negativ. Den går ju mer eller mindre ut enbart på att skaffa "one night stands". Sen känns det lite falskt att man måste dissa den man är intresserad av för att den i sin tur ska bli intresserad av en själv.

När tjejer listar vilka egenskaper de vill att en kille ska ha så låter det ju rätt bra, men sen väljer de nästan alltid egocentriska killar som skiter i dem.

På något vis så känns det som att det bästa vore om man var sig själv och att man är en snäll och schysst person som verkligen intresserar sig för den andre.

Men efter två och ett halvt år som singel, så börjar man ju undra om man måste bli en skitstövel för att bli lycklig...

Anonym sa...

Om det inte finns på Internet så finns det inte på riktigt ;p

Anna sa...

Haha, snällt av dig att inte locka fram fler hjärnspöken.

Anonym sa...

Tycker den där boken verkar överdriva en hel del.. jag har själv inte läst den så jag vet inte helt säkert, men av vad jag kunnat förstå av andras reflektioner kring den så..

Den kan säkert vara en väckarklocka för vissa som... vad ska man säga... är lite väl.. naiva?

Men av det jag förstått står i boken så tycker jag man bör ta en hel del med en rejäl skopa salt.

Jag som kille känner igen väldigt väldigt få av de påståenden som står i boken, om jag går till mig själv alltså.


Hoppas du får ut något vettigt av den oavsett, även jag kan ju ha fel ;)

// Farbror ödmjuk

Elin sa...

mullenuff: hahaha "slå dig fram i mansgrisdjungeln likt en stressad noshörning" du är ju underbar! :D

japp, här ska förberedas! :D


janne: jag tror den här boken faktiskt är hur bra som helst. många tjejer har fått "aha upplevelser" av att läsa den. vi tjejer är experter på att kliva in i en liten bubbla och inte låta någonting förstöra den, ja, helt enkelt vara lite naiva! ;)

på så sätt tror jag den här boken är bra då den inte handlar om hur man ska hitta någon utan att man ska mer spara lite tid och inse när killen faktiskt inte är intresserad, vi kan ha lite svårt med sånt ;)

men janne, du har varit gift och har underbara barn. du kommer att träffa rätt igen. med ett hjärta av guld och med din ödmjuka inställning till det mesta så kommer du att ta din drömkvinna med storm! ;D have faith my friend.. ;)


kent: haha så sant som det är sagt! :D


anna: det var meningen att det skulle låta positivt, nu blir jag lite orolig att det lät negativt det jag sa :D


farbror ödmjuk: fint namn! ;D
jooo..visst stämmer det säkert inte alltid men nu ska det bli ordning i karldjungeln när jag får klart för mig hur jag ska resonera och tänka :D

glöm aldrig att tjejer är naiva, så fort hjärtat har börjat tala är vi lost. så är det =/ jag tänkte bara åter bli kapten på mitt skepp typ! ;D

Anonym sa...

Får väl hoppas att du har rätt... ;o)

Kanske får skaffa den där boken själv, så man vet vad man inte ska göra... *skrattar*

Tror faktiskt att vi killar är minst lika naiva som tjejer när det gäller kärlek. Men det är väl så att kärlek kortsluter det logiska tänkandet. Fast det är i och för sig en del av tjusningen... *skrattar*

Borde egentligen sova nu, men har lite resfeber inför morgondagen. Ska skicka iväg minsta grabben med flyg till Prag tidig imorgon bitti och sen drar jag och äldsta grabben dit med tåg vid lunchtid...

Ha det bra!

Elin sa...

men jag tror..om det är möjligt..att vi tjejer kan vara ännu mer naiva.. =/ jag hoppas jag har fel dock! :D

härligt med lite semester, men du borde ha sovit mera inatt, men jag känner igen den där känslan ifall allt är packat eller något är glömt.. du har ju så många att packa till så din resfeber borde vara 3 gånger så stor som min brukar vara :D

hoppas ni får det hur bra som helst i prag! :D

kramar!

Anonym sa...

Men Elin, inte behöver du en bok, det är ju bara att höra av sig vettja! :-)

alubook sa...

Hej du,
Fantastiskt trevligt att hitta din blogg, har ju saknat den på Ab... :-)

Stockholm? Riktigt trevligt för oss stockholmare!
Strunta i boken och utforska oss män på riktigt istället...
Jag är en frivillig försökskanin som dessutom gärna bjuder på ett glas vin/middag under experimentet.. ;-)

Kram
Micke

Anonym sa...

tänk om stavfel får dig att gå bärsärk i stockholmsdjungeln.....
får dig att samla på män i farlig sekt istället för män i stilig dräkt.

Elin sa...

gronis: åh, är du som en uppslagsbok? ;) ku latt se dig här! :)


micke: men välkommen hit! :) det var ett bra tag sen. hur är det? :)


angel: hahaha.. nu var du allt vitsig! :D

alubook sa...

bara fint med mig tack.
hoppas du mår fantastiskt! :-)