onsdag 23 juli 2008

Gått lite på grund?

Jag skickade ett sms till en vän inatt. Ett sms där jag klagade över mitt beteende. Där jag undrade varför jag blivit en människa som sticker huvudet i sanden när något är jobbigt eller när någon förväntar sig något av mig. Jag vill bara vara ifred och sova. Detta sms blev så långt att det inte kunde skickas som ett vanligt mess utan blev omformaterat till ett mms. Stackars krake var det enda jag tänkte när jag tryckte på Sänd-knappen. Någon skulle få ett långt urtrist sms att läsa på morgonen.

Vad har jag förvandlats till? Kommer jag bli en människa som bara gnäller och helt tappar min glädje och charm? Finns det risk för det? Nej något måste ändras.

Jag vill inte vara en sur liten noshörning som tappat hoppet på livet och lyckan. Jag vill inte att mina ögon ska tappa sin gnista, jag vill inte förlora mitt skratt och mitt leende. Jag vill inte förlora förmågan att få folk i min omgivning att må bra.



Jag är egoistisk. Jag vill ha pigga, spralliga och glada Elin tillbaka. Då gör jag mig som bäst, visst?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men hej snygging =)

Anonym sa...

Klart du e värd att må bra o vara glad gumman!! Det e verkligen inte för mycket begärt.

Förresten så har du världens finaste hår, vill också ha såna där lockar :)

Kram på dig!

Anonym sa...

Du håller på att bli en svensk vuxen ;p Allt ordnar sig när du har flyttat och fått din stabilitet igen =) *kram*

Anonym sa...

Oss lurar du inte! Även om du kanske är lite deppad för tillfället, så försvinner inte charmen, spralligheten och de där underbara glittrande ögonen...

Du behöver bara lite mer tro på dig själv. Alla vi andra tror på dig och tycker om dig precis som du är, oavsett om du är deppig eller glad!

Skickar en virtuell bamsekram och hoppas att du mår lite bättre! Ut i solen nu, så att du får upp serotonin-halterna... ;o)

Ska packa ihop nu och dra till stranden själv och bara ligga och slöa och läsa en bra bok och njuta av solen...

Karmar
Janne

Anonym sa...

Det är fullkomligt normalt att nångång tappa sugen o vara deppig.

Men jag tvivlar inte en sekund på att du ganska så snart är ditt vanliga pigga o glada du :-)

Tills dess så skickar jag över några kramar o uppiggande tillrop.

*kramar*

Elin sa...

pontus: hallå där! :)


graphy: tack gumman! du är väl för go! :D *kramar*


kent: så löd svaret i vännens sms oxå..så jag hoppas ni har rätt. kanske ändrar sig allt när jag kommit till ro i sthlm? håll tummarna! :) *kram*


janne: jag önskar jag kunde packa väskan och cykla iväg till stranden men tyvärr är det lite för mycket jobb här nu.. :S skulle behöva mängder med sol känner jag. men på lördag är jag ledig, men då blir det besök i sthlm. men kan du inte lova att njuta lite av sol och bad för mig med? :) lät så vansinnigt skönt det där.. :)

och ja, vi får hoppas att gamla jag snart är tillbaka och att det är som du säger, att det där pigga spralliga aldrig kommer att försvinna.. *kramas*


mysan: åh goa du!! och va trist att du försvinner från bloggen ett tag.. =/ hoppas du kikar in då och då så jag får veta hur du har det!
*KRAM*

Anonym sa...

lite tråkighet har ingen dött av..
stå för din egoism och tråkiga sida....
balans uppnådd