måndag 28 juli 2008

Gör jag ont?

Jag får en klump i magen, rädslan kommer krypande över mig. Oron att jag omedvetet gjort något fel. Den är så bekant den där känslan. Hoppades att jag aldrig mer skulle behöva känna den. Kan jag ändra på den jag är? Ska jag ändra på den jag är? Är det mitt beteende det är fel på eller är det andra saker som utlöser det här? Många frågor analyseras i mitt huvud. Försöker idag dissekera ner dom i små molekyler. En fråga tränger sig på starkare än någon annan, en fråga mal i mitt huvud om och om igen..

Är det jag som gör ont?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä du har inte gjort ont en enda gång på mig =)

Anonym sa...

Jo, jag tycker att du borde ändra på dig! Du är en underbar människa, men med alldeles för höga krav på dig själv!

Om alla vore som dig, så vore världen ett bättre ställe. Så grubbla inte över små problem, utan tänk istället på all den glädje och positiv energi du sprider omkring dig och låt dig fyllas av känslan att att du är som en Bentley Mulsanne Turbo.*


* Rolls Royce har aldrig uppgett hur många hästkrafter de har på bilarna, utan sa bara att det var "Tillräckligt". När de släppte Bentley Mulsanne Turbo 1982, så fick de samma fråga och svarade då: "Tillräckligt + 50%"...