måndag 28 juli 2008

Sköna dagar

Pratade med en vän för en stund sen. Han berättade att Kent och Sara fastnat för vårt förslag att följa med oss på Winnerbäck den 9 augusti. Sötnosarna. Dom får mig att tro på äkta kärlek, dom får mig att tro på att vissa är menade att vara. Och den 9 augusti är dom menade att ha en underbar kväll tillsammans med Magnus och mig på Zinkensdamms IP.

Tror Magnus och jag har haft som plan att se Winnerbäck dom senaste två åren, har dock inte blivit av. Senast var nog på någon hamnfestival i Enköping. Lasse är sommar för mig. Lasse får mitt liv att kännas bekymmelselöst och trivsamt. Speciellt på sommaren.

Att se Lasse stå där på scenen, när jag har tre helmysiga människor runt mig, i närheten av mitt blivande hem, gör att jag kommer att glömma alla mina bekymmer och njuta av att livet faktiskt är helt fantastiskt.

Ska vi ut och åka båt nästa söndag när du slutat jobba? Jag kan inte annat än att utbrista ett skrikande, skärande ljud som tyder på att jag blir ivrig att åka ut på sjön, njuta av sommaren och lugnet. Där får jag min chans att fråga Magnus om livet och kärleken. Hur han har det, hur han mår. Om han är lycklig, min vän. Och förståss sniffa lite.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter hätligt både sällskapandet, båtåkandet och Winnerbäck =) Hoppas vädret håller i sig tills dess!

Anonym sa...

Det där sniffandet kan bli farligt i Sthlm ;) Folk kan få fel uppfattning *kram*

Elin sa...

eldregn: ja nu hoppas vi på att detta underbara väder håller i sig ett bra tag framöver! :) jaghar ju äntligen börjat fatta att det är sommar ;)

kram vännen!


kent: haha jaaaa, men jag sniffar ju bara på folk jag tycker om! :D
*kramar*

Anonym sa...

Får hoppas att man har en bra luktdag om man skulle springa på dig nån gång i framtiden ;)

Elin sa...

haha du luktar säkert ljuvligt! :)

Anonym sa...

Tror inte du hade sagt samma sak efter Maiden konserten i lördags ;)